Garantie
BouwGarant
Bouw- en aannemingsbedrijf W. de Wit is al jaren BouwGarant-aannemer.
BouwGarant is bedoeld om in de verbouwingsmarkt het kaf van het koren te scheiden. Voor de consument biedt het BouwGarant-logo de zekerheid dat hij kiest voor vakmanschap en betrouwbaarheid.
Strenge kwaliteitseisen
De BouwGarant-aannemer dient te voldoen aan strenge kwaliteitseisen en zich te houden aan klantgerichte gedragsregels. Omdat de BouwGarant-aannemer beschikt over de juiste diploma's en aantoonbare ervaring, is de consument verzekerd van vakmanschap. Ook hoeft de opdrachtgever niet te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de BouwGarant-aannemer. Afspraken worden schriftelijk vastgelegd en alle noodzakelijke verzekeringen zijn afgesloten. Verder hanteert de BouwGarant-aannemer een vaste procedure voor de behandeling van klachten. Indien aannemer en klant er desondanks samen niet uitkomen, dan kan een beroep worden gedaan op de BouwGarant Servicedesk. Die zal bemiddelen om tot een voor beide partijen bevredigende oplossing te komen.
BouwGarant-aannemers bieden hun klanten nog een extra zekerheid: de VerBOUWgarantie. Dit exclusieve BouwGarant-product biedt ondermeer een garantie op de constructie en op herstel van opleveringsgebreken. Voor de VerBOUWgarantie wordt een kleine premie in rekening gebracht die afhankelijk is van de hoogte van de aanneemsom (b.v. 34 euro bij een verbouwing van 45.000 euro). De Vereniging Eigen Huis beveelt deze verzekering bij haar leden aan.
De Stichting Bouwgarant toetst haar deelnemers periodiek op hun bedrijfsvoering, de kwaliteit van hun producten en de dienstverlening aan hun klanten. Klachten van opdrachtgevers spelen hierbij uiteraard een belangrijke rol. Bedrijven die stelselmatig niet blijken te voldoen aan de eisen, worden door de stichting geroyeerd. Zij mogen zich dan niet langer als BouwGarant-aannemer profileren.